Spring naar inhoud
Burg. J. Dijkstraweg 11
8801 PG Franeker

Telefoon 0517-395874
info@zwembadbloemketerp.nl

Doelgroepen

Yoga voor Ouderen Lees verder

 

Aqua-sportief

Aqua sportief is een fitnessprogramma waarbij de oefeningen worden gedaan in zowel diep als borstdiep water. Er wordt getraind met behulp van een wetbelt en andere hulpmiddelen. Een wetbelt is een drijfmiddel waardoor u in een verticale houding in het water kunt staan. De oefeningen in borstdiep water zijn vergelijkbaar met aerobicsoefeningen. Door de opwaartse druk van het water worden de gewrichten ontlast en kunnen er geen blessures ontstaan. Doel van het programma is het verbeteren van de conditie en de lenigheid. Aan deze sport is geen leeftijd gebonden.

Aqua-joggen

De oefeningen van het Auquajoggen worden uitsluitend in diep water uitgevoerd. Door het aanbieden van loopvariaties en intervalvormen wordt er gewerkt aan de verbetering en het behoud van de conditie en het versterken van de spieren. U draagt een wetbelt en loopt door het water zonder de bodem te raken. Een wetbelt is een drijfmiddel dat u om uw middel draagt, waardoor u in een verticale houding in het water kunt staan. U kunt in deze houding bewegingen maken met uw armen, benen en romp. Elke deelnemer kan, afhankelijk van leeftijd en conditie, op eigen tempo werken. Wel moet u kunnen zwemmen en (zo mogelijk) in het bezit zijn van zwemdiploma A.

Trimzwemmen

Fit worden of fit blijven, dat is het doel van het trimzwemmen. U zwemt afstanden in verschillende slagen en ook met slagen, die waarschijnlijk helemaal nieuw voor u zijn. U doet dit samen met anderen in een gezellige groep, waardoor u elkaar over het dode punt heen kunt helpen. Dus als u structureel iets aan uw conditie wilt doen, is dit een goede vorm van bewegen.

Aqua-pilates

Bij Aqua-pilates worden de oefeningen gegeven in borstdiep water. De voordelen van Aqua-pilates worden nog eens versterkt door de oefeningen in de relatieve gewichtloosheid van het water uit te voeren. De basisgedachte is niet wat en hoeveel u doet, maar hoe u een oefening uitvoert. Er is veel aandacht voor de ademhaling en uitvoering van de bewegingen, zodat met een minimale inspanning maximale efficiëntie wordt bereikt. Deze vorm van bewegen is geschikt voor iedereen, ongeacht het beginniveau. Deze oefeningen zijn niet geschikt voor zwangere vrouwen. Doel van het programma is spieren te versterken en lenigheid te bevorderen.

Zwemles voor volwassenen

Bij zwemles voor volwassenen bieden wij verschillende mogelijkheden aan. Wij stellen in overleg met u een einddoel vast. U kunt hierbij denken aan het aanleren van de basisprincipes van het zwemmen, het aanleren van bijvoorbeeld de borstcrawl, het opfrissen van uw vaardigheden of opleiden voor het zwemdiploma A.

Fifty-Fit

Zwemmen is een heel plezierige en gezonde vorm van lichaamsbeweging. Jongere ouderen vanaf circa 55 jaar kunnen komen bewegen voor het behoud en verbeteren van hun conditie, lenigheid, kracht en coördinatie. Juist door de kleine kans op blessures in het water is deze vorm van bewegen heel geschikt voor oudere mensen. Het water heeft een ontspannende werking op de spieren waardoor oefeningen in het water beter uitgevoerd kunnen worden. In combinatie met het aanbod van gerichte oefeningen wordt de beweeglijkheid vergroot. Iedereen met basisvaardigheden zwemmen kan deelnemen.

Zie hier voor de lestijden en tarieven

Aanmelden kan in het zwembad, telefonisch of via inschrijven doelgroepen